ICT-FAQ

Het kan wel eens gebeuren dat er op ICT-gebied iets op school niet werkt. Hieronder staan een aantal oplossingen voor de meest voorkomende problemen.

Ouders

Wachtwoord Magister werkt niet meer, weet ik niet meer of ben ik kwijt

Via de Magister App: Log uit via de Magister App en kies in het menu voor de optie ‘Wachtwoord vergeten’. U ontvangt een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres met een wijzigingscode om een nieuw wachtwoord in te stellen.
 

Via de Magister website: Ga naar onze schoolsite www.hetwesteraam.nl en klik op Magister. Vul uw gebruikersnaam (hw-nummer) in en klik op doorgaan. Klik nu onderaan op ‘Wachtwoord vergeten’. U ontvangt een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres met een wijzigingscode om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Mocht dit niet lukken, stuur dan een e-mail aan it@hetwesteraam.nl voor de aanvraag van een nieuw wachtwoord. Wij weten uit veiligheidsoverwegingen geen wachtwoorden van leerlingen en ouders. Na bevestiging van uw identiteit krijgt u dus altijd een nieuw wachtwoord.

Leerling

Teams

Je kan Microsoft Teams op elke device, telefoon, tablet, laptop en computer installeren. Zoek hiervoor in een zoekmachine, zoals Google of Bing, op Teams download. Mocht je het niet kunnen vinden dan kan je het ook downloaden via de volgende link. Installeer het programma volgens de aanwijzingen. Leerlingen kunnen inloggen met hun e-mailadres en het wachtwoord waarmee ze inloggen in ons netwerk. Voorbeeld van een leerling e-mailadres is hw123456@ll.hetwesteraam.nl.

 

Wachtwoord Magister werkt niet meer, weet ik niet meer of ben ik kwijt

Via de Magister App: Log uit via de Magister App en kies in het menu voor de optie ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een e-mail op jouw school e-mailadres met een wijzigingscode om een nieuw wachtwoord in te stellen. Schoolmail is via onze website of app te bereiken. Ga naar www.hetwesteraam.nl  of start onze app en klik op Office 365. Log eventueel in met jouw hw-nummer en wachtwoord, dit is het wachtwoord voor netwerk, computer, wifi en Teams en klik op Outlook en Postvak IN.

Via de Magister website: Ga naar onze schoolsite www.hetwesteraam.nl en klik op Magister. Vul jouw gebruikersnaam (hw-nummer) in en klik op doorgaan. Klik nu onderaan op ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een e-mail op jouw school e-mailadres met een wijzigingscode om een nieuw wachtwoord in te stellen.  Ga naar www.hetwesteraam.nl  of start onze app en klik op Office 365. Log eventueel in met jouw hw-nummer en wachtwoord, dit is het wachtwoord voor netwerk, computer, wifi en Teams en klik op Outlook en Postvak IN.
 

Mocht dit niet lukken, stuur dan een e-mail aan it@hetwesteraam.nl voor de aanvraag van een nieuw wachtwoord. Wij weten uit veiligheidsoverwegingen geen wachtwoorden van leerlingen en ouders. Na bevestiging van uw identiteit krijgt u altijd een nieuw wachtwoord.

 

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Ben je je wachtwoord voor computers op school, wifi, Teams of Office 365 vergeten, kwijt of het werkt niet meer? Stuur dan een e-mail aan it@hetwesteraam.nl voor de aanvraag van een nieuw wachtwoord. Wij weten uit veiligheidsoverwegingen geen wachtwoorden van leerlingen en ouders. Na bevestiging van je identiteit krijg je altijd een nieuw wachtwoord. 

 

Ik kan niet inloggen in een methode

Geef dit door aan de docent bij wie je het vak volgt. Hij of zij zal dit dan verder oppakken en aan de goede persoon doorgeven.

 

Ik heb een ander ICT-probleem

Stuur dan een mail met zoveel mogelijk informatie naar it@hetwesteraam.nl. Vermeld in je e-mail de volgende gegevens:

1. Naam ouder/verzorger (alleen als de ouder de mail stuurt)

2. Hoe je te bereiken bent (via mail of bijvoorbeeld via de telefoon. Zet dan hier je nummer erbij)

3. Naam leerling

4. Klas leerling

5. Hw-nummer leerling (Bijvoorbeeld HW123456)

6. Omschrijving van het probleem (bijvoorbeeld geluid in Teams werkt niet). Hoe beter de informatie over het probleem, hoe beter wij het kunnen oplossen

7. Schrijf dus in ieder geval, indien nodig, de volgende zaken erbij:

a. Soort apparaat (bijvoorbeeld telefoon, pc, iPad)

b. Welk besturingssysteem (bijvoorbeeld Windows 10, IOS, Android)

c. Wat werkt er niet en wat heb je al gedaan. Omschrijf het goed dan wordt voor ons het antwoord zoeken makkelijker

We proberen zo snel mogelijk de oplossing te mailen of we nemen contact met je op, op het nummer dat je hebt opgegeven of via de e-mail.

 

Hoe stuur ik een mail via Office 365 (schoolmail)

1. Ga naar de homepage van deze site

2. Klik op Office 365 en login met je schoolmailadres en wachtwoord

3. Klik op Outlook

4. Klik op nieuw bericht

5. Vul it@hetwesteraam.nl in bij aan het volgende e-mailadres 

6. Vul een onderwerp in (bijvoorbeeld geluid Teams werkt niet)

7. Schrijf je bericht en zet daar alle bovenstaande punten in die staan bij hoe doe je een melding

8. Klik op verzenden